خبرنگاران در اندیشه افزایش سهم فروش بازار آنلاین صنایع دستی

به گزارش مجله سرگرمی، ماهنامه پیوست: بازار در بازار؛ جایی در سی ودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی است، فضایی که در آن خبرنگاران میخواهد مارکت پلیس یا به اصطلاح بازار آنلاین خود را بیشتر به افراد در این صنعت معرفی کند.

خبرنگاران در اندیشه افزایش سهم فروش بازار آنلاین صنایع دستی

به گزارش پیوست، بازار تجاری سازی کالاها این روزها اهمیت بیشتری پیدا نموده و این اهیمت از زمانی پررنگ تر شد که سهم شاخص ابزاهای تکنولوژی برای گردش سود در این بازار به میان آمد. این روزها در چرخش بی وقفه خرید و فروش سود به جایی تزریق می گردد که بیشترین استفاده را از تکنولوژی های ارتباطی برده باشد.

شاید به همین دلیل هم خبرنگاران در سی ودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک غرفه مجزا برای جلب فروشندگان و فراورینمایندگان صنایع دستی دایر نموده تا مارکت پلیس خود را بیشتر برای فعالان در این بخش عینی کند. در کنار این حضور فیزیکی، خبرنگاران کلاس ها و کارگاه های آموزشی را هم برای مشتریان خود برگزار نموده تا با آموزش هایی که با موضوع چگونگی فروش در خبرنگاران، نقش تکنولوژی در افزایش فروش محصولات، برندسازی در صنایع دستی، تاثیر محتوا بر فروش و نقش فروشگاه های آنلاین در فروش همراه بیشتر آشنا شوند .

کارگاه هایی که توانستند تنها در طول دو روز ابتدایی برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران بیش از 200 نفر را به سوی خود جلب نمایند.

مارکت پلیس خبرنگاران فضای بکر برای صنعت صنایع دستی

مارکت پلیس دیجی کالا از 4 سال پیش با این هدف شکل گرفت که فراورینمایندگان و فروشندگان اصلی در این بخش بتوانند کارشان را بی واسطه به دست مصرف نماینده برسانند. حالا به نظر می رسد چنین فضایی می تواند برای فراورینمایندگان صنایع دستی بسیار ضروری باشد؛ چرا که محصولات بکر در این حوزه معمولا در دورترین و محلی ترین نقاط کشور فراوری می شوند و در بیشتر مواقع کمتر به مراکز خرید اصلی راه می یابند.

تعداد فروشندگان خبرنگاران حالا در این مارکت پلیس به 30 هزار نفر رسیده است. به گفته امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی خبرنگاران به پیوست، این افراد به جز تامین نمایندگانی هستند که از قبل با خبرنگاران کار می نمایند. براساس اظهارات او تا سه سال گذشته همه انبار خبرنگاران شامل اجناس تامین نمایندگان کالا بود؛ اما حالا سهم این فضا برای فروشندگان مارکت پلیس به 65 درصد و تامین نمایندگان به 35 درصد رسیده است چون این روزها خبرنگاران به این سمت حرکت می نماید که یک بازار بزرگ رقابتی برای همه فروشندگان در همه نقاط کشور ایجاد کند.

موسوی شرح می دهد: این بازار رقابتی موجب شد حتی در بسیار از موراد فروش خبرنگاران که به عنوان یک فروشنده مجزا در مارکت پلیس حضور دارد نتواند سبد خرید را در اختیار بگیرد چون گاهی قیمت، گارانتی یا رنگ کالا در خبرنگاران قابل رقابت با فروشنده اصلی نیست و به این دلیل سبد خرید به فروشنده اصلی می رسد.شاخصه و یک خاصیت برجسته که برای بازارهای آزاد و ضد انحصاری مطرح است. به گفته موسوی بازار آنلاین و مارکت پلیس خبرنگاران یک بازار 24 ساعته به وسعت تمام ایران است.

جایی برای پیدا کردن فراورینماینده و فروشنده صنایع دستی

آنطور که مدیر روابط عمومی خبرنگاران می گوید هدف این غول فروش آنلاین برای حضور در این نمایشگاه پیدا کردن فراورینمایندکان و فروشندگان مستقیم محصولات صنایع دستی و اتصال آنها به یاری قابلیت مارکت پلیس خبرنگاران به یکدیگر است.

موسوی در این مورد می گوید: می خواهیم ارتباط دو سویه میان فروشنده و مصرف نماینده فعال در حوزه صنایع دستی ایجاد کنیم، تا این بازار به صورت مستقیم بتواند تمام سود را به فراورینماینده اصلی برساند. براساس اظهارت او فروشندگان زیادی همین حالا به صورت سنتی در بازار فروش و حتی در نمایشگاه صنایع دستی هستند که تجربه استفاده از پلتفرم خبرنگاران را ندارند؛ اما حالا این بازار چنان بزرگ شده که فروش در آن اجتناب ناپذیر است.

او می گوید که هدف خبرنگاران برای بودن در چنین نمایشگاهی معرفی پتانسیل بستر آنلاین به کسب وکارها و هنرمندان حوزه صنایع دستی است.

براساس اظهارات موسوی بیش از 30 هزار کسب وکار و 1 و نیم میلیون تنوع کالایی در خبرنگاران وجود دارد و 2 هزار کسب وکار در دسته فرهنگ و هنر که صنایع دستی یکی از این دسته هاست در روی این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند. موسوی می گوید: در چنین تجربه ای برای فروشنده محصولات صنایع دستی که خود فراورینماینده است، قیمت برای مصرف نماینده به یک پنجم و سود آن برای خود فروشنده به بیش از 4 برابر رسیده است.

مسئله ای به نام قیمت گذاری

قیمت گذاری در بازار آنلاین در چند ماه گذشته به یکی از معضلات بسیاری از کسب وکارها تبدیل شده است. در این میان بعضی فعالان در این بازار سعی می نمایند با نظارت دقیق و یاری دریافت از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی روی نحوه قیمت گذاری کالاها در پلتفرم شان نظارت داشته باشند. اما به گفته موسوی این نوع نظارت روی هر بازاری پاسخگو نیست؛ چرا که گاهی اوقات در بازاری مانند صنایع دستی این رقابت است که قیمت را مشخص می نماید.

موسوی اعلام می نماید خبرنگاران در حال حاضر برای چند گروه کالایی محموده قیمت مشخص می نماید. او در این مورد شرح می دهد: از ابزار هوش مصنوعی برای کنترل قیمت کالا بهره می گیریم که عموما قیمت اصلی را برچسب مصرف نماینده روی کالا و همچنین قیمت مصوب به دست می آید؛ اما برای کالاهایی مانند صنایع دستی نه قیمت مصوب وجود دارد و نه قیمت مصرف نماینده و این کالاها عموما دربازار رقابت قیمت گذاری می شوند. به گفته موسوی یکی از بزرگترین مسائل برای فراورینمایندگان صنایع دستی مساله فروش است؛ فروشنده در مارکت پلیس خبرنگاران نه فقط یک شهر بلکه مارکتی به وسعت ایران در اختیارش قرار می گیرد.

او تاکید می نماید که ارایه خدمات به مشتری در حوزه صنایع دستی کشور ناشناخته است و برای خدمات لجستیک و بازاریابی، بینش بازار و خدمات انبارداری و ارسال کالا، خدمات پس از فروش و فراوری محتوا هنوز باید کارهای گسترده ای انجام گردد با این حال خبرنگاران بابت ارایه تمامی این خدمات به فروشندگان 3 تا 10 درصد از سهم فروش را به عنوان کمیسیون دریافت می نماید.

موسوی اما از طرحی خبر می دهد که قرار است هزینه این کمیسیون را برای فراورینمایندگان اصلی صنایع دستی و حوزه فرهنگ و هنر به صفر برساند و این یعنی 100 فروش به خود فراورینماینده ها می رسد.

حضور در بازار کشورهای همسایه

مارکت پلیس این امکان را برای فروشندگان عملی می نماید که بتوانند در بازارهای جهانی هم خودی نشان دهند هرچند که در سالهای اخیر مسائل تحریم مالی ایران از سوی آمریکا به تدریج تحقق این امکان را کمرنگ نموده است؛ اما علی علوی، سرپرست کمپین های آنلاین خبرنگاران در گفت وگو با پیوست در این مورد می گوید: در برنامه بلند مدت خبرنگاران گسترش به کشورهای منطقه و حتی حضور در بازارهای کشورهای اطراف در دستور کار است و ورود به این بازار یک پله بزرگی برای صنایع دستی فراوری داخل است که کمتر در دسترس افراد خارجی است.

سی ودومین دوره نمایشگاه صنایع دستی تا نهم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران میزبان بازدیدنمایندگان خود خواهد بود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44618

به "خبرنگاران در اندیشه افزایش سهم فروش بازار آنلاین صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران در اندیشه افزایش سهم فروش بازار آنلاین صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید