مربی تفتیان باید علت رکوردهایش را بررسی کند، پیرجهان کمی خسته بود

به گزارش مجله سرگرمی، علی فیروزی در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص عملکرد دو دونده ایرانی در رقابتهای قهرمانی جهان 2019 دوحه قطر گفت: نمی دانم علت رقم خوردن این رکوردها چه بوده است. من در رقابتهای قهرمانی جهان حضور نداشتم.

مربی تفتیان باید علت رکوردهایش را بررسی کند، پیرجهان کمی خسته بود

وی افزود: تفتیان در دو مسابقه بزرگ عملکرد خوبی نداشته است. یکی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی که قبل از آن نتیجه خوبی کسب کرده بود اما در آن رقابتها عملکرد خوبی نداشت.

فیروزی شرح داد: در رقابت های قهرمانی جهان نیز تفتیان 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه دوید که حالا باید علت آن بررسی شود. یا آب و هوا روی تفتیان تاثیر گذاشته و یا جو مسابقات اثرگذار بوده است. مربی تفتیان باید علت این نتایج را بررسی کند و اگر مسئله ای وجود دارد آن را برطرف کند.

کارشناس دوومیدانی در خصوص عملکرد پیرجهان دیگر نماینده دوومیدانی ایران در رقابتهای قهرمانی جهان گفت: پیرجهان امسال روند روبه رشدی داشته است. وی سن کمی دارد و اولین تجربه اش بوده است. او اخیرا در چند مسابقه هم شرکت کرده بود که احتمالا کمی هم خسته بوده است.

فعلا دونده ای نداریم که به تفتیان برسد

فیروزی در پاسخ به این سوال که آیا در بین دیگر دوندگان چهره شاخصی می بینید که به عنوان پدیده ظاهر شود؟گفت: معتقدم ما فعلا ورزشکار خاصی نداریم که به تفتیان نزدیک بشود. تفتیان در نوجوانی هم ورزشکار خوبی بوده و در بزرگسالی نیز همین روند خوب را ادامه داد.

وی در خصوص بحث استخدام مربیان برجسته در دوومیدانی گفت: در فدراسیون دوومیدانی دو ورزشکار حائز این امتیاز شده اند، یکی حدادی که سه مربی دارد و دیگری تفتیان که یک مربی فرانسوی دارد. باید تعداد وسیعی از ورزشکاران تحت پوشش مربیان زبده قرار بگیرند اما قطعا این موضوع هزینه زیادی در بردارد.

کارشناس دوومیدانی شرح داد: در هر رشته ای باید سال ها هزینه شود تا به نتیجه رسید. کاری که فدراسیون های هند، چین، ژاپن و کره جنوبی هم انجام داده اند. ما هم راه دیگری نداریم. با سالی یکی دو مسابقه شرکت کردن و چند اردوی کوتاه نمی توانیم با حریفانمان در سطح آسیا رقابت کنیم.

ورزشکاران منتقد خودشان را در قهرمانی کشور نشان دهند

فیروزی در خصوص انتقاد برخی ورزشکاران از عدم حمایت فدراسیون گفت: آن دسته از ورزشکاران دوومیدانی که منتقد هستند در قهرمانی کشور خودشان را نشان دهند. آنها مطمئن باشند اگر خوب خودشان را نشان دهند بی توجهی فدراسیون به آنها دور از عقل و منطق است. آنها ابتدا باید یک نتیجه نسبی بگیرند و بعد از فدراسیون توقع حمایت داشته باشند.

وی در خصوص ریاست کیهانی در فدراسیون گفت: کیهانی در بحث مالی و برگزاری مسابقات پیروز بود اما به نظرم وی در به کارگیری از مربیان خیلی پیروز عمل نکرد. البته باز هم خیلی دیر نیست و می شود نواقص را برطرف کرد. امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در دوومیدانی باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48742

به "مربی تفتیان باید علت رکوردهایش را بررسی کند، پیرجهان کمی خسته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تفتیان باید علت رکوردهایش را بررسی کند، پیرجهان کمی خسته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید